API: SP в деталях.

6A       SP       6B

Сучасні двигуни оснащені технологіями підвищення ефективності та потужності. Наприклад, системи прямого упорскування та турбонаддува, що працюють при вищому тиску в циліндрах. Таким двигунам потрібна моторна олія, що забезпечує максимальну продуктивність та захист від зносу.

Для таких двигунів, виробники масел пропонує лінійку продуктів, які відповідають API SP, найсучаснішому на даний момент галузевому стандарту Американського інституту нафти. Що це означає для вас та вашого автомобіля? Тут є все, що потрібно знати про стандарти API SP.

API SP - це нова специфікація моторного масла, випущена Американським університетом нафти.

Розробка допуску API SP зайняла 10 років із моменту випуску попереднього стандарту API SN. Моторні оливицього нового класу максимально підвищують ефективність сучасних двигунів та надійно захищають його деталі.

Під час розробки API створили сім нових тестів для перевірки мастил на відповідність новим суворим стандартам, включаючи тести на захист ланцюга ГРМ та попередження передчасного займання паливної суміші на низьких оборотах (LSPI). На додаток до публічного релізу специфікації API SP Міжнародний консультативний комітет фахівців із мастильних матеріалів (ILSAC) також представив два нові стандарти ILSAC GF-6A та ILSAC GF-6B.

Допуск API SP сумісний з попередніми специфікаціями, такими як SM, SN та SN Plus.

Олії стандарту ILSAC GF-6A підходять для автомобілів, що вимагають мастильні матеріали класу GF-5. А продукти з допуском GF-6B можна використовувати тільки якщо передбачено використання саме цього класу моторних масел.

Олії, що отримали допуск API SP, будуть відзначені сервісним символом API Donut.

На упаковку продуктів з допусками ILSAC GF-6A та ILSAC GF-6B нанесені знаки сертифікації API Starburst і Shield відповідно.

Специфікація API SP дає сучасним двигунам дві основні переваги: захист від LSPI та захист ланцюга ГРМ.

Бензинові двигуни з безпосереднім упорскуванням (Gasoline Direct Injection engines, GDI) та бензинові двигуни з турбонаддувом та безпосереднім упорскуванням (Turbocharged Gasoline Direct Injiction engines, TGD/T-GDI) дозволяють розвивати більш високу потужність при нижчих обертах колінвалу. Ці характеристики хороші у плані забезпечення паливної ефективності, однак, з іншого боку, вони роблять двигуни вразливими для явища LSPI, що може призвести до фатального пошкодження основних компонентів двигунів GDI та T-GDI. Зокрема, через явища LSPI дуже легко можуть бути пошкоджені шатун та поршень. У крайніх випадках шатун може сильно погнути, а поршень зламатися.

Робота будь-яких двигунів внутрішнього згоряння залежить від правильної роботи впускних та випускних клапанів, що утримуються ланцюгом або ременем ГРМ. Останнім часом ланцюги ГРМ широко використовуються через їхню більшу довговічність порівняно з ременями ГРМ. Однак поломка, зношування або розтяжка ланцюга ГРМ може призвести до зниження потужності двигуна, викликати перебої в його роботі та збільшення викидів вихлопних газів.

Моторні масла класу API SP пройшли два нових тести – на запобігання явищу LSPI та скороченню зносу ланцюга ГРМ. Це зроблено для того, щоб гарантувати, що масла допуску SP можуть усунути конкретні проблеми, що виникають у сучасних двигунах. Також нові олії відповідають більш жорстким вимогам щодо стійкості до окислення та скорочення утворення шламів. Оливи рівня API SP не тільки перевершують характеристики масел попередніх класів за API (SM, SN), але й забезпечують покращений захист двигуна.