Які оливи потрібно використовувати проти відкладення в камері згоряння при застосуванні газу зі звалищ

 У традиційних двигунах на природному газі, що працюють на газі від газопроводу, більшість відкладень у камері згоряння є результатом накопичення золи від добавок на основі металів у моторній оливі для природного газу (NGEO). Ці добавки - це мийні/диспергаційні речовини на основі кальцію та/або магнію, які використовуються для нейтралізації кислот, разом з протизношувальним засобом на основі цинку та/або фосфору для захисту клапанного механізму. Причина, чому NGEO класифікуються за вмістом золи, полягає в тому, що двигуни на природному газі покладаються на ці відкладення золи для амортизації клапанів та запобігання рецесії клапанів. Однак занадто багато золи в оливі може призвести до надмірного накопичення на клапанах, що призводить до поганої посадки та, зрештою, до виходу з ладу. Підвищений рівень золи також може призвести до інших відкладень у камері згоряння, а також до відкладень у системах нейтралізації вихлопних газів. Найпоширенішим типом NGEO, рекомендованим для чотиритактних стаціонарних двигунів на природному газі сьогодні, є низькозольна моторна олива, яка містить близько 0,5% мас. сульфатної золи, виміряної за стандартом ASTM D874.

Такий рівень золи є ідеальним балансом для амортизації клапанів, захисту клапанного механізму та нейтралізації кислот, але не призводить до надмірного утворення відкладень. У випадках, коли газ, що спалюється, містить велику кількість сірки, наприклад, у деяких випадках, коли газ потрапляє на гирло свердловин, може бути рекомендована моторна олива із середнім вмістом зольності, яка міститиме близько 1,0% мас. сульфатної золи через додаткові мийні/диспергуючі добавки, що допомагають нейтралізувати сірчану кислоту, що утворюється в процесі горіння. Звичайно, додаткова зола також призведе до додаткових відкладень у камері згоряння, що може призвести до передчасного виходу з ладу клапана.

Згадані вище відкладення золи є окисленими добавками на основі металів. У двигунах на природному газі, де паливом є звалищний газ, відкладення в камері згоряння в основному складаються з кремнезему. На відміну від природного газу, що паливається з гирла свердловин або трубопроводів, звалищний газ містить силоксани, які можна знайти в широкому спектрі споживчих товарів, що потрапляють на звалище.

Ці силоксани, потрапляючи в процес згоряння, окислюються до кремнезему, який є дуже твердим та абразивним. Як правило, це накопичення відкладень відбувається швидше, ніж накопичення золи в двигунах, що працюють на газі з трубопроводів або гирла свердловин, через відносну кількість силоксанів, що рухаються через камеру згоряння, порівняно з додаваними металами.

Для боротьби з накопиченням відкладень кремнезему в двигунах, що працюють на звалищному газі, спочатку рекомендувалося використовувати моторну оливу на основі середньої зольності через підвищений рівень мийних/диспергувальних добавок NATERIA MP 40. Однак, хоча доданий мийний засіб допомагав нейтралізувати додаткові кислоти, що утворюються, він мало зменшував кількість відкладень, що утворюються в камері згоряння. Моторна олива NATERIA MJ 40 була спеціально розроблена для забезпечення підвищеної дисперсності, водночас залишаючись низькозольною моторною оливою. Ця підвищена дисперсність значно зменшує здатність діоксиду кремнію до агломерації та утворення відкладень у камері згоряння, тоді як низькозольна формула значно менше сприяє утворенню золи, ніж моторна олива із середнім вмістом золи. Таке поєднання призводить до подовження терміну служби клапанів та зменшення потреби в обслуговуванні компонентів верхньої частини двигуна протягом усього терміну служби двигуна.